Przeprowadzki Wrocław

Publikacje

=> Nie jesteś jeszcze zarejestrowany?

Wszystko co chcieliście wiedzieć o przeprowadzkach a nie wiedzieliście gdzie szukać..

Publikacje - Przygotowanie przeprowadzki Wrocław

Znajdujesz się tutaj:
Publikacje => Pomoc => Przygotowanie przeprowadzki Wrocław

<-Powrót

 1 

Dalej->


tml
(12 postów dotychczas)
11.11.2013 17:07 (UTC)[zacytuj]
Przeprowadzka wielu osobom kojarzy się z czynnością żmudną, czasochłonną i mogącą nastręczyć wielu kłopotów.
Aby uniknąć tych i innych problemów, najważniejsze, jest właściwe jej przygotowanie.
Należy rozróżnić kilka rodzajów przeprowadzek - przygotowanie każdej z nich postaramy się wyjaśnić w kilku prostych zdaniach niniejszego tekstu.

Przeprowadzka jak sama nazwa mówi, jest najczęściej zmianą miejsca zamieszkania w obrębie jednego państwa - jednakże wraz ze zmianami politycznymi, coraz częściej pojawiają się przeprowadzki międzynarodowe. W tym przypadku zazwyczaj mamy do czynienia z usługami dla osób prywatnych.
Zupełnie inną kategorią usług są przeprowadzki firmowe i transport specjalistyczny, którym zajmiemy się na końcu poradnika.
Zatem, zacznijmy od podstawowej kategorii: przeprowadzek prywatnych. Pierwsza zasadnicza sprawa, od której powinniśmy zacząć, to prosty spis rzeczy, mienia, jak również sprawdzić trasę przeprowadzki, możliwość dojazdu na miejsce docelowe. Dlaczego? Te podstawowe informacje będą nam niezbędne przy poszukiwaniu i wyborze firmy, która zajmie się nasza przeprowadzka.

Metody poszukiwania firmy, to temat na odrębna publikacje, zatem tutaj przedstawimy, jedynie podstawowe informacje, jakie powinniśmy sprawdzić przed wyborem tej właściwej. Kontaktując się z przedstawicielem przedsiębiorstwa przeprowadzkowego, powinniśmy podać takie dane jak: miejsca, skąd przeprowadzamy i dokąd, pietra w budynkach, ewentualnie czy są windy i możliwość podjazdu samochodu pod sam obiekt. W renomowanych instytucjach, bardzo często otrzymamy możliwość bezpłatnej wyceny i warto jest z tego skorzystać ponieważ, fachowiec, który przyjedzie na miejsce, najczęściej oprócz wyceny, doradzi nam sposób pakowania, jak również przebiegu samego zlecenia. Co my powinniśmy sprawdzić przy wyborze firmy? Porównać ceny firm oferujących przeprowadzki; jednakże należy unikać darmowych portali, oferujących możliwość porównania ofert, o ile my jako klienci nie płacimy samemu portalowi, to firmy, które są zarejestrowane płaca abonament właścicielowi takiej domeny, co w ostatecznym rachunku, bez względu na wybór firmy, przekłada się przerzuceniem kosztów na klienta. Druga bardzo ważna sprawą, przy wyborze jest posiadanie przez firmę ubezpieczenia Odpowiedzialności Cywilnej Przewoźnika, dla przykładu liderzy branży jak TML posiadają ubezpieczenie o wartości 500 tys. USD. Kolejnym kryterium wyboru jest opinia innych, warto tutaj posiłkować się znajomymi i rodzina, którzy korzystali z usług danej firmy. Innym aspektem, przy wyborze, są usługi dodatkowe takie jak transport pianin, fortepianów czy stołów bilardowych, trzeba pamiętać, ze nie wszystkie firmy z branży posiadają w swoich katalogach takie usługi. Przeglądając oferty firm, musimy zdecydować jaki rodzaj usługi nas interesuje, czy usługa kompletna, włącznie z zapakowaniem i skatalogowaniem przez firmę, czy tez jesteśmy w stanie zapakować dobytek we własnym zakresie. Obydwie te opcje maja zarówno swoich zwolenników jak i przeciwników. Zaleta pierwszej, jest to iż, nasz wkład w usługę ogranicza się do niezbędnego minimum, wszystkie czynności powierzamy fachowcom. Minusem jest przede wszystkim dość wysoka cena takiej usługi, jak również brak możliwości pozbycia się w trakcie samodzielnego pakowania zbędnych rzeczy, które jak wiadomo gromadzimy bez względu na wielkość domu czy mieszkania. I to właśnie jest teza przemawiająca za wyborem drugiej opcji, z samodzielnym zapakowaniem, niewątpliwe minusem jest duży własny wkład pracy i czasochłonność. Korzyścią przemawiająca za taka opcje oprócz możliwości pozbycia się zbędnego mienia, jest nie wątpliwie niższa cena i możliwość szybszego jej wykonania.

Dlatego w niniejszym tekście skupimy się na wariancie drugim. Przystępując do samodzielnego pakowania powinniśmy uwzględnić przede wszystkim meble, które podlegają przewozowi, a następnie ich zawartość. Dobrym pomysłem, w trakcie pakowania jest numerowanie kartonów, i sporządzenie listy, co dany karton zawiera, oszczędzi nam to wiele czasu podczas pierwszym dni w nowym miejscu i rozpakowywania dobytku. Podczas pakowania warto również zaopatrzyć się w niezbędne materiały pakowe, o ile firma, w której zamówiliśmy usługę nam ich nie dostarczyła.

Z pewnością przydarza się nam kartony, taśmy, worki i folie. Gdy sami nie jesteśmy w stanie właściwie zabezpieczyć rzeczy kruche, ze szkła, lub materiałów, które łatwo ulegają uszkodzeniu, warto tą czynność pozostawić pracownikom firmy. Gdy już nasze mienie, jest spakowane, powinniśmy jeszcze raz dokładnie sprawdzić rzeczy, które zamierzamy się pozbyć przed przeprowadzka, i gdy jesteśmy pewni, ze mienie przeznaczone do utylizacji jest kompletne, najlepiej umieścić je w jednym wyznaczonym miejscu, unikając w ten sposób pomyłki przy załadunku przez firmę przeprowadzkową. Tak przygotowane rzeczy z pewnością, zaoszczędzi nam czasu i nieporozumień, w trakcie samej przeprowadzki.

Jeśli planujemy przeprowadzkę, do innego Państwa, warto upewnić, czy przewożone mienie nie będzie obciążone dodatkowymi opłatami i podatkami przy przekraczaniu granicy, szczególnie istotne jest to, gdy planujemy przeprowadzkę poza obszar Unii Europejskiej. Istotnym zagadnieniem jest również sprawdzenie, czy mienie, które przewozimy, nie stanowi zabytków kultury i sztuki, gdyż możemy na narazić się na poważne konsekwencje prawne.

Osobna kategoria usług są przeprowadzki firm i instytucji. Przystępując do do nich oprócz porad dotyczących przeprowadzek prywatnych powinniśmy uwzględnić dodatkowo czynniki takie jak, ciągłość działalności naszego przedsiębiorstwa, dlatego dobrym pomysłem, jest znalezienie firmy, która wykonuje zlecenia w weekendy lub w dni, w które w naszej firmie możemy sobie pozwolić na zawieszenie działalności na okres wykonywania zlecenia. Innym aspektem, ważnym przy tego typu usługach warto się upewnić, jeśli posiadamy oprócz mebli i dokumentacji, np. kasy pancerne czy sejfy, serwery czy dana firma przeprowadzkowa posiada to w swojej kategorii usług.

Mamy nadzieje, ze ten krotki poradnik, pomoże Państwu a sama usługa nie nastręczy problemów przy jej przebiegu. Wiemy, ze nie można opisać wszystkich możliwych problemów jakie mogą wystąpić, jak również nie jesteśmy w stanie przewidzieć każdej sytuacji, która wystąpi w trakcie przygotowań, jak i samej usługi.



Tematy łącznie: 12
Posty łącznie: 12
Użytkownicy łącznie: 1
Obecnie online jest (zarejestrowanych użytkowników): Nikt crying smiley
Ta strona internetowa została utworzona bezpłatnie pod adresem Stronygratis.pl. Czy chcesz też mieć własną stronę internetową?
Darmowa rejestracja